Vi hjälper dig

Vi hjälper dig

Innan du söker vård vill vi gärna skicka med dig några tips om vad som är bra att veta. Kika lite längre ned så förklarar vi mer.

Vi hjälper dig

Du kan ladda ner appen och använda tjänsten via mobil eller surfplatta. Det går även bra att logga in via dator. Vi rekommenderar att du använder webbläsaren Google Chrome, men även övriga fungerar bra.

Om du använder appen får du push-notiser och mejl när du fått ett nytt meddelande. Använder du dator får du enbart mejl som notifikation. Är du inloggad behövs givetvis inga notiser – du ser då meddelandet direkt när RemissHjälpen skriver.

RemissHjälpen använder sig av Visiba Cares mjukvara för kommunikation med dig som patient. När du klickar på logga in skickas du säkert vidare till hemsidan där kommunikationen sker. Ett annat alternativ är att ladda ned vår app.

Du får sedan välja vilken typ av vård du önskar hjälp med. Det kan vara specialistvård i form av undersökning eller utredning, men även annat. Scrolla i rullgardinen så ser du valbara alternativ.

Svara på samtliga frågor så noggrant du kan. Det är av yttersta vikt att frågorna besvaras så utförligt som möjligt. Det ökar chanserna för dig att få vården du önskar. Kom ihåg att vi inte kan remittera till blodprovstagning eller röntgenundersökningar. Vissa remisser kräver att du är väl utredd på primärvårdsnivå först, men oroa dig inte. När du söker vård hjälper vi dig igenom hela djungeln.

Närmare 90 % av våra remisser godkänns. Det är dock alltid remissgranskande läkare som avgör ditt medicinska behov. Det finns variationer från vårdgivare till vårdgivare kring vad som godkänns. Skulle din remiss nekas söker vi kontakt med dig för att följa upp.

Sök vård idag
genom att ladda ner vår app

Bra att veta innan du söker vård.

  • Du kan ladda ner appen och använda tjänsten via mobil eller surfplatta. Det går även bra att logga in via dator. Vi rekommenderar att du använder webbläsaren Google Chrome, men även övriga fungerar bra.

  • Om du använder appen får du push-notiser och mejl när du fått ett nytt meddelande. Använder du dator får du enbart mejl som notifikation. Är du inloggad behövs givetvis inga notiser – du ser då meddelandet direkt när RemissHjälpen skriver.

  • RemissHjälpen använder sig av Visiba Cares mjukvara för kommunikation med dig som patient. När du klickar på logga in skickas du säkert vidare till hemsidan där kommunikationen sker. Ett annat alternativ är att ladda ned vår app.

  • Du får sedan välja vilken typ av vård du önskar hjälp med. Det kan vara specialistvård i form av undersökning eller utredning, men även annat. Scrolla i rullgardinen så ser du valbara alternativ.

  • Svara på samtliga frågor så noggrant du kan. Det är av yttersta vikt att frågorna besvaras så utförligt som möjligt. Det ökar chanserna för dig att få vården du önskar. Kom ihåg att vi inte kan remittera till blodprovstagning eller röntgenundersökningar. Vissa remisser kräver att du är väl utredd på primärvårdsnivå först, men oroa dig inte. När du söker vård hjälper vi dig igenom hela djungeln.

  • Närmare 90 % av våra remisser godkänns. Det är dock alltid remissgranskande läkare som avgör ditt medicinska behov. Det finns variationer från vårdgivare till vårdgivare kring vad som godkänns. Skulle din remiss nekas söker vi kontakt med dig för att följa upp.

Ladda ner appen

Ladda ner appen,
logga in med BankID,
fyll i uppgifter.

Välj vilken typ av vård du vill ha

Välj vilken typ
av vård du vill ha.

Svara på frågorna som dyker upp

Svara på frågorna
som dyker upp.

Du kopplas ihop med en sjuksköterska

Du kopplas ihop med
en sjuksköterska som
hjälper dig vidare.

Öppettider online

Öppettider online

Vi är bemannade helgfria vardagar 08.30 – 18.00 Du kan alltid söka vård valfri tid på dygnet oavsett. Ditt ärende färdigställs ofta samma dag som det kommer in. Det beror också delvis på hur snabbt du har möjlighet att svara och kommunicera med oss.

Vårdgivare

Vårdgivare

Vilken vård som lämpar sig bäst beslutas alltid i samråd med dig. Vi använder vår databas för att ta reda på väntetider, omdömen och kompetens hos vårdgivaren. Den informationen presenterar vi för dig i chatten.

Kommunikation

Kommunikation

Vi hjälper dig med remiss, gör bedömning utifrån besvär och behandlar även vissa åkommor online. Snabbaste vägen till rätt vård går via RemissHjälpen. Välkommen att kontakta oss via chatt, video eller telefon.